Alla inlägg under oktober 2007

Av Amanda Lindgren - 31 oktober 2007 22:56

Man lägger sig när det är mörkt och går upp när det är mörkt. Inte undra på att man känner sig deppad nu för tiden. Det är alltså vädrets fel!

Idag har man ju verlichen inte gjort ett skit. Förutom att stiga upp, hänga omkring, köpa mat och åka hem. Inte ens en present köpte jag... och den fina skivan som vi brände glömde jag hos Adnan. :-(  Så nu sitter jag i min egen desperation och försöker göra någon söt bild i Photoshop och låtsas som att det var själva presenten... lilla mamsen, hon förtjänar bättre än såhär :-p


Och visst jag kan ekränna att det är kärring-aktigt att whina på såna här saker. Men fööööör i helveteeeee. Varför kliver folk på bussen för att åka en/två stationer? Okej, visst om det är en gammal person eller om det är två långa stationer... men när det är typ 50m så är det ju pinsamt! Folk kallar mig lat, men seriöst... det är ju skandal ! Känn er äckliga ni som känner er träffade, för det är faktiskt lathet på högsta möjliga nivån! Dessutom så tar det sån himla lång tid när bussen ska stanna på varenda jevla station, så jag blir försenad och missar min tunnelbana vilket gör att jag kommer försent dit jag ska och...  ni fattar! 


Okej nu ska jag fortsätta med min present till min kära mor... budgetpresenter ftw ;p 

Av Amanda Lindgren - 30 oktober 2007 22:14

Skön dag! Den började med ett bråk i och försig, men det gjorde inte så mycket för jag fick träffa mina gamla vänner från kss! Det var jättemysigt och roligt att vi gjorde något tillsammans igen, så vi inte tappar kontakten som vi brukade skoja om förut. Men vi får sluta ha såna jävla långa mellanrum. Det är ju skandal! Fy!... och de amerikanska pannkakorna var satans goda! 

Lovisa och Karin, jag saknar våra middagar! Dom var så jävla underbara, snacka om att man verkligen kunde få ur sig ALLT... nej, det här krävs en major förändring. ;-P


Iallfall, planen för kvällen var att ha filmkväll hemma hos carroz. Och det hade vi också, vi hann knäcka 3 filmer käka lite mat och  kolla på LazyTown innan vi ändrade lokalation till Hornstull och kollade på film/chillade hemma hos lille Adnan och Media. Och Carro.... ta det lugnt för fan med spriten! Ska fan installera en alkohoemeter i dig så du inte får dricka ren sprit, utan måste blanda ut den med minst 10cl virke! ;P 

För er som inte sett 1408 än... eller, såhär är det... antingen så tycker man att den filmen är det läskigaste man någonsin sett och får minst 15 hjärtattacker och måste pausa filmen. Elleer.... så tycker man den är sämst och inte alls läskig. Det är det med psykologiska skräckisar, det är inte så mycket blod, inga kroppsdelar som huggs av och det finns en mördare i bilden . Utan det läskiga är att det faktiskt KAN hända. Man ska inte underskatta sitt psyke, för fyfan vad det kan ställa till. Därför blev jag så fruktansvärt löjligt-rädd när jag såg 1408, för den kändes så äkta. 



Av Amanda Lindgren - 28 oktober 2007 13:53

Imorse märkte jag att en kruka var inte allt som gick sönder i fredags... utan även ett stort glasfat som mormor gjort en "damm" i med blommor o sånt, plus att det var kattens vattenskål. Anledningen till att jag upptäckte detta var att katten väckte mig på morgonen med massa skrik och gick sedan till mitt vattenglas o drack frenetiskt ifrån det.

Stackars katt... tur att mormor kommer hem i morgon... och tur att hon inte kan prata.. :D


Idag ska jag hem igen... känns jävligt skönt, orkar inte tänka mera på allt... plus att jag är alledeles för paranoid för att kunna bo ensam i ghettot på bottenvåningen med skitstora fönster och en pendel/krog i närheten. Speciellt inte när mormor en gång haft en man som bara satt utanför på hennes veranda och glodde in på henne. Nej usch... då vill man hem (som i ochförsig är ännu mera ghetto) igen och kunna ha öppet parsiennerna och fortfarande känna sig ensam.


Så idag har jag städat igen, lagt tillbaka alla grejer på sina ursprungliga platser. Kunde dock inte komma ihåg vart jag gömt allt... men det löser sig nog ;P Sedan har jag sprungit ut med svart huv-tröja o gömt ölburkar i soprummet...orkar inte dra å panta, det förstör ju mitt coola rykte.. ;-)


"I don't mind putting differences aside, just that tonight you made a difference i can't Deny
Its characterised, You pick a fight and go for the win, it's a do or Die,
A girl with crossroads that she bends to the road she Likes" /Chattr


Av Amanda Lindgren - 27 oktober 2007 21:21

Okej nu har jag provat p åatt vara host för en hemmafest. Omg... once a host, never a host again. Men nu har jag gjort mitt, och det känns skönt att det inte kommer ske än p åett bra tag igen.


Kvällen började med jolt och fördrinkar med tiffany... tur som fan att jag hittade jolten, annars hade jag dött av ångest innan. Tiffany hjälpte också en del faktiskt ;-)

Skitkul o träffa alla gamla och nya polare, synd bara att man inte hade chans att prata med folk... och att de flesta kom så jävla sent. Ena halvan av kvällen är det tjejer, sen bara killar ;P Men, om jag nu ska lita på gästerna så blev det rätt lyckat ändå (förutom en krossad kruka och JÄVLA massa disk och skit överallt i lägenheten-.... och en psykopatisk katt, hehe). Jävla grannar bara som skall komma och jiddra, men men... annars var det inte så farligt.

Tur som fan att jag hade 5 sovgäster som hjälpte mgi städa idag, annars hade jag aldrig pallat! Så tack så mycket för det ni som stannade :-)


Jahopp, idag har man ju verkligen inte gjort ett skit. Fick aldrig riktigt någon sömn under natten/morgonen, så fick ta igen den på eftermiddagen. Så vaknar man kl. 19.30 och är seeegish som aldrig förr. Och hungrig.. Hittade lite nudlar som jag gjorde själv, som blev asäckliga. Så nu lever jag på sex and the city, chokladpuffar och ****. Men det funkar det också... faktiskt :-)


Momz da pimp! ;-) 

Av Amanda Lindgren - 24 oktober 2007 18:25

Morgonen börjar med att jag, i sömnen, stänger av väckarklockan (som garanterat är sänd från helvetet för att förstöra mina morgonar)... och fortsätter att sova 1h. SOm tur är så hade vi bara datorkommunikaiton, så jag lärde mig nog mer genom att kolla på nyheterna än att vara på den lektionen.

Så ska jag festa till den dåliga morgonen med en gottisbaguette i ugnen... efter typ 15min uppvärmning blev jag otålig och langade in baguetten o satte mig i soffan o glodde på tv. Efter5min (står att den ska vara klar efter 8) så känndejag att det luktade brännt i lägenheten.

momz - O_O..... WHAAAAAA!!!

springer till ugnen o öppnar, ut kommer ett moln så mina glasögon får en immig vägg på sig. Och där inne.... ligger en stor svart baguette. Fuck! Det var bara å äta... var ändå helt okej när man stoppade lite korv i den ^^


Aja väl i skolan så var det som vanligt, lektionen slutade precis i lagom tid när jag kommer... lunch på Falaffel, och senare ett krismöte med rektorn om hur vi ska få lilla Faramarzh att förbättra sina lektioner. Suck... senare var det el med henriguz, och jag är snart med den där JÄVLA plåthögen (aka kretskortshållare).... pain in my pussy fo sho


S kulle egentligen gått på boxningen idag, men kände att jag behövde uträtta andra vitkiga saker istället.. typ sola ;P

Dagens middag blev rester ifrån lördags... hoppas verkligen att det fortfarande var ätbart... det lär vi märka imorgon. :/

Dagens fråga ; Är man "grov" om man som tjej säger "Pain in my pussy" istället för "Pain in my ass"..?



 Dagens citat kommer från tiff:
Nicke nyfiken säger:
jag är fem år i huvet, har hängtuttar som en femtioåring, är 16år i mitt pass men passerar som 23 i vissa lägen



<3 

Av Amanda Lindgren - 23 oktober 2007 10:34

Oops, vi råkade stänga av våra väckarklockor som ringde snelt kl. 06.30 i morse. Nu gick vi upp....  bara några timmar försenade ;P


Nu ska vi åka, så får lägga till lite text senare under dagen... omg, fail XD 

Av Amanda Lindgren - 22 oktober 2007 00:52

Wooh, hatar dessa måndagar... och den här måndagen var inget undantag... eller, iallafall halva.

Känns rätt B att vakna upp klockan 07.40 på en måndagmorgon, när man egentligen kunde sovit till 10.00 Därför stängde jag av klockan på dirren, utan att ge en andra tanke av att man faktiskt skulle upp då. Nä det var alldeles för skönt att sova som vanligt ;P Det är det som är jobbigt nu när man är ensam... finns ingen jobbig jävel som rycker en i tårna och bokstavligt DRAR upp en ur sängen på morgonen.. nu måste man fixa detta själv, självdiciplin ftl ;P

Aja, när jag väll gått upp och ätit min frukost framför nyhetsmorgon (fett moget) så kommer man till skolan. Där äter man och åker hem för att "plugga". Aah visst carroz det gick ju asbra.

"Okej... EMK, vad är det?"

"Vet inte >_<"

"Inte jag heller. haha, fail.... har du du sett den där filmen.."

"näääää tankaaa :D"

det gick inte så jättebra.... så omprovet.... bah, med lite tur (och inge fusk alls... öhm) så får jag nog ett straight G!! ..eller iaf G-

Eftermiddagen firades med **** stört god mat (patatisklyftor, köttgrejer, paprika och beasås), laptop och carroz ;D känns lite väl trökigt att vara helt ensam, så det blev festen på måndagen för att glömma bort våra sorger och framtida IG'n. Om det fortsätter såhär så... FAIL.


Nej, nu är det nog snart dags för sängen, för imorrn ska vi upp ÄNNU tidigare... 06.30 och gissa hur dagen kommer se ut? Matte och bootylicious.

Någon som vet festen imorgon? :P


(btw, jag var med på tv idag hoho, boston tea party avsnitt nr 5, http://kanal5.se )

Dagens lol-bild. HATTARNA!


Av Amanda Lindgren - 21 oktober 2007 01:34

Okej... man märker att moomz har flyttat in när golven är fulla med kabheller (kablar), en laptop mat och en joltburk på soffbordet, kläder i en hög i sovrummet, obäddad säng och en katt som inte har mat i skålen.

 Pengarna är tyyyp slut, men som tur är så lämnade min kära mormor kvar massa pet-flaskor som jag kan panta... hur lågt får man sjunka på lodisskalan? ;P


Ojoj... hur kommer det här att sluta?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards