Alla inlägg under december 2007

Av Amanda Lindgren - 24 december 2007 23:48

Yay, snart är det över och snart är det nyår istället! Varför ser fol kfram emot julafton så mycket? Det är ju på nyår det är roligt!


Vi hade ju turkisk jul i år då. Helt okej faktiskt, jäävligt äckliga efterätter bara... lär ju ha 20 extra rynkor när jag blir äldre bara för att jag gjorde så hemska miner när vi åt dom där sockerdegsrullarna. Euuuwwwjyukk :P Och har rätt ont i huvudet nu efter allt babbel och samma gamla historier som går på repris för 25e gången. Menmen.. vad gör man inte för sin familj...  :P


Fick däremot äntligen en ny mobil, vilken var min savior ikväll. Helt otroligt hur roligt det faktiskt är med teknik ;P me likey!


 På fredag är det Tiffanys födelsedag fekke.. måste hitta någon rolig present till henne :S hon är jobbig hon, med henne måste man verkligen tänka till innan man köper. o så måste de vara nå roligt också. fan ;P

 Och på söndag kommer Ingela och bor hos mig! yay! ska bli riktigt skoj :D<3

Av Amanda Lindgren - 23 december 2007 16:04

VÄrldens mest underbara stockholmsman har börjat blogga:


http://blogg.aftonbladet.se/19862/ 


 Skrattar hela jävla tiden :P


Av Amanda Lindgren - 22 december 2007 16:25

Usch idag skulle man upp klockan 08.00 var det tänkt. Det blev 9.30, men det var rätt starkt gjort ändå tycker jag med tanke på hur pigg man var. Asont i huvudet och någon konstig värk i magen och hosta.. uschusch.

Sen skulle vi hela familjen iväg och julhandla. Var tvungen att springa ut en snabbis och ta lite "frisk luft". Julstressen är enorm. Men konstig nog känner jag mig väldigt lugn i själen nu.. inte alls lika sur som jag var förut (speciellt mot mina föräldrar). Och det känns jätteskönt faktiskt, det suger att vara en sån surkärring.


Jag har även shoppat en del idag :) En ny väska från DonDonna och två parteeylinnen från Gina Tricot! Man vill ju vara fin på nyårför sina vänner :D


Nu ska vi äta gottisjulmat! Härligt att man börjat äta sill så man slipper utesluta halva julbordet :P Nu är det bara att proppa i sig allt.  Mömz!

Av Amanda Lindgren - 21 december 2007 16:29

Sista dagen i skolan idag. YES! Vad skönt med lov!

3dagar innan julafton också.. shit, längtar nästan lite nu efter all julstämning man fick i fjällen ^^ 


Och idag skulle jag egentligen gått på Hannish 18års fest, men känner mig sjuk och stööört trött efter resan så ska vara hemma istället. Plus att min käre far berättade att kl 08.00 ska hela familjen upp och handla julmat med julpsykos människorna. Jippi<3 Jag vill ju inte alls ha sovmorgon första nattne man sover hemma. Nejdå...


DIE 


Idag ringde även min danslärare till mig och frågade om jag kunde vara med några andra och uppträda i centrum under deras öppna hus. Då ska vi stå där jultomten står nu och shejka ass för farsta centrum ! ska bli skoj :D 

Av Amanda Lindgren - 21 december 2007 16:22

Igår kom jag och Carroz hem från Sälen. Fyfan vad roligt det var!!!

 Det var typ 5år sedna jag åkte skidor sist, och då brukade jag bara åka störtlopp nerför backen (ja, jag bruakde skada mig rätt mycket också ;P). Men nu provade jag att åka slalom för första gången, FYFAN va roligt det var!! :D 

Bland det roligaste jag gjort, och fjällen är ju så underbart vacker med all snö och solen som lyste. Helt klart en myycket värd resa, sen spåra den ut liiiite grann i onsdags kanske, men..  


Antalet vurpor slutade jag räkna efter andra dagen, men så farligt var det faktiskt inte.. och med tanke på att Carroz lurade ner mig i en svart backe som var BRANT och isig så är det ett udner att jag fortfarande lever ;P. Men det var som vi sa; NER KOMMER VI ALLTID! :@


 Kommer sakna Hanzz Moomz och Carrooz i lägenheten. Så jävla lo latt vara radom azzå! 

Av Amanda Lindgren - 13 december 2007 14:41

Grattis Hawa som vann TOp Model 2007! :D


Jag höll ju såklart på Margarita, men när jag ser den här bilden så måste jag nog ändå hålla med om att Hawa var en värdig vinnare. Ska försöka ringa henne senare och fråga hur mycket hon tar för en uthyrning av sig själv, så kan lilla Issa få låna henne en dag o ha i fickan som hon tjatat så länge om. ;) 

Av Amanda Lindgren - 13 december 2007 10:38

I tisdagskväll slog det till. Jag låg helt förlamad på min säng med såna kramper i magen så jag trodde att jag skulle dö. Jag var så trött att jag inte ens kunde kolla på Desperate Housewifes! Ni fattar, jag var sjuk!

Runt 22.00 började jag spy som fan.. mamma berättade senare att jag fyllde upp halva hinken. Det var allt jag ätit under dagen som kom upp då ;P 

Sedan fortsatte detta under hela natten, en gång i timman fick jag kramper i magen och spydde sedan. Fyfan... det värsta utav allt var att jag inte kunde äta någonting, utan det blev vatten-diet för min del. :-(

Igår låg jag i sängen HELA dagen (förutom då jag gick på toa två gånger). Det var nog tur, för idag känner jag mig hur mycket piggare som hellst! Tur det, annars skulle det inte blitt nå fjällen för mig va :( 

Så idag blir det att kolla på film, äta MAT!, och plugga inför två prov i morgon. Oh happy days... 

Av Amanda Lindgren - 11 december 2007 19:35

Idag blev jag intervjuvad efter skolan. Min militärförening skall fixa en ny kurskatalog, och då ville dom ha med unga medlemmar i föreningen som kan berätta om vad de gjorde på fritiden osv. Dom ville typ visa att bara för att man är medlem i en militärförening betyder det inte att man är en "stridis". VIlket jag ju är iof, men iallfall.

Så jag träffade en journalist och en fotograf kl 13.15 vid odenplan och fikade med dem. Och medans jag satt och käkade och svarade på stört knepiga frågor som "kan du beskriva vissa saker som hänt i ditt liv som påverkat dig hur du är som person idag?", så satt fotografen mittemot och tog typ 20bilder i sekunden på mig. Jag antaaar att dom bilderna inte kommer att bli så värst fina faktiskt.  ;P Bara anar lixom.

Men det gick väl rätt bra att prata om sig själv i 1,5h. FIck ju trots allt gratis fika så det var väl värt besväret :-)


Nu tänkte jag plugga inför elprovet... vilket jag har tänkt göra väldigt länge. Men hittills har jag nästan lyckats göra ALLT onödigt förutom att plugga. Har spelat Peggle, kollat på sex and the city, skrivit på msn och bloggat nu då. Snart finns det inte mycket mer jag kan sysselsätta mig med... min stora fruktan är att jag startar upp WoW, för då försvinner HELA kvällen. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards